المطربة الشعبية بوسي في سهرانين تروي قصص عن طفولتها

0

قالت المطربة الشعبية بوسي في سهرانين وهو برنامج للفنان أمير كرارة : “أنا لما كنت صغيرة كنت شبه اليابانيين، وأنا لم أعش طفولة مشردة للدرجة ولكنها طفولة محبوبة، كنت شقية زى الأطفال ولكن مش قليلة الأدب”.

بوسي وعمرو يوسف
بوسي وعمرو يوسف

وأضافت بوسي ، خلال إستضافتها في برنامج “سهرانين” الذى يقدمه أمير كرارة، المذاع على قناة ON: “كنت بلعب وانا صغيرة مع العيال في الشارع وكنت بلعب (بلي) و(نحلة)، وكنت بأجر موتوسيكلات وأركب عجل زى الولاد بالظبط”.

المطربة الشعبية بوسي
بوسي وأمير كرارة وعمرو يوسف

وتابعت المطربة بوسي : “في مرة كنت أنا واخويا بنتخانق ونضرب بعض ووصلنا للبلكونة روحت ماسكة الكرسى وخبطه بيه فتحت حاجبه، وأتخانقنا مرة تانية وضربته بزجاجة وماما كانت في النص بنا وبعد ما الزجاجة جت في راسه جت في مناخير والدتى بس الحمد لله كل حاجة كانت سليمة”.

المطربة الشعبية بوسي
برنامج سهرانين

وقال الفنان عمرو يوسف : “تجمعنى ذكريات جميلة مع المطربة بوسي ، وكمان بوسي بعشقها جداً وكانت موجودة في فرحى وولعت الدنيا، وكمان كندة علوش بتحبها جداً ” زوجة عمرو يوسف ” وبتحب الأغانى الشعبية ، وأنت لما تشوف تفاعل كندة على الأغانى الشعبي هتلاقيها من شبرا مش من سوريا”.

المطربة الشعبية بوسي
المطربة الشعبية بوسي في سهرانين

وروت المطربة بوسي موقف تتعرض له أثناء إحيائها للأفراح، وهو أن “العروسة تكون غيرانة منى وأكني هاخد جوزها وأنا ماشية، وفي مرة كان في عريس مركز معايا أوي وبيرقص معايا وسايب العروسة، راحت جيباه شداه من اللياقة، وأنا فضلت ميتة من الضحك”.

كتبت أشواق مختار .

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.